Rejser

“At rejse er at leve”
-et kendt udsagn af H. C. Andersen, et udsagn som vi også kan begejstres af på Efterskolen Kildevæld. I løbet af et skoleår kommer alle elever på mindst 1 ugers udlandstur. Ved ekstra betaling kan 10. klasse elever tager med på tur til USA – Team Wonder, ring og hør mere om det.

Sommer opstartstur

I starten af skoleåret tager vi på en tur hvor fokus er fællesskab og det at lære hinanden godt at kende. Så vi tager ud i det danske land og finder en lejrskole som kan huse os alle.

Opstartsturen er placeret inden for de første uger af skoleåret.

Skitur

I uge 10 rejser vi hvert år på skitur. Turen går normalt til Hafjell i Norge, hvor vi lejer lækre skihytter lige ud til pisterne. Hafjell er et stort men overskueligt område, med gode udfordringer til både nybegyndere og øvede skiløbere. Den årlige skitur er et af årets højdepunkter og alle får den støtte og instruktion, som er nødvendig for at lære at stå på ski.

Vi er selv skilærere da vi kender eleverne rigtig godt og ved hvad de har brug for at få en god oplevelse på turen. Mange af medarbejderne er dygtige og erfarne skiløbere og ambitionen er at alle elever så vidt muligt lærer at stå ordentligt på ski, vi synes at det er en gave videre frem i livet at være god til at stå på ski.

Er man mere til snowboard så er det en mulighed for dem som ønsker det, vi har også altid snowboard undervisere med på vore skirejser.

Man kan læse mere om skisportsstedet her: www.hafjell.no

Berlin – 10. klasse

Ud over de to nævnte ture, så kommer hele 10. klasse på en 4-dags tur til Berlin, med mulighed for at opleve tysk sprog og kultur. Turen er en del af skolens holdning til tysk i 10. klasse, hvor tysk eller fransk som andet fremmedsprog er obligatorisk.

Tyskland er et af Danmarks vigtigste samarbejdspartnere, så et godt kendskab til Tyskland er en god ting at have med i bagagen.